اگر همین الان اتفاقی بیفتد، همین عزیزانی که کابینه پیشنهادی هستند، در خط مقدم اند | مطمئن باشید از دفاع از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد
پزشکیان در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی:

اگر همین الان اتفاقی بیفتد، همین عزیزانی که کابینه پیشنهادی هستند، در خط مقدم اند | مطمئن باشید از دفاع از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد

رییس جمهور گفت: آن موقع که کسی جرات حرف زدن از عدالت نداشت من زدم. برای گفتگوهای انتخاباتی من را صدا زدند، من گفتم اصولی به نام حق و عدالت دارم و در این راستا می‌خواهم اصلاحات را انجام دهم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۶۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود پزشکیان، رییس جمهور در شیفت عصر جلسه علنی مجلس با محوریت دفاع از وزرای پیشنهادی، پشت تریبون قرار گرفت و اظهاراتش را با خواندن شعری آغاز کرد و گفت: هر کس به طریقی دل ما می‌شکند/بیگانه جدا،دوست جدا/ بیگانه اگرمی‌شکند غمی نیست، از دوست بپرسید که چرا دل ما می‌شکند.

وی گفت: در دوره‌ای که فرصت حضور در هر مسئولیتی داشتم به دنبال این نبودم که بهانه دست بیگانگان بدهم که سواستفاده کنند. من به شما قول می‌دهم و به مردم هم قول می‌دهم. در زندگی‌ام دروغ نگفتم امکان ندارد قولی داده باشم و به آن عمل نکرده باشم. 

 

وی افزود: آن موقع که کسی جرات حرف زدن از عدالت نداشت من حرف زدم. برای گفتگوهای انتخاباتی من را صدا زدند، من گفتم اصولی به نام حق و عدالت دارم و در این راستا می‌خواهم اصلاحات را انجام دهم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن گرفته شود بر هر مسلمانی واجب است که قیام‌ کند.

اهم اظهارات پزشکیان به شرح زیر است:

*بنده در همه صحبت ‌ها و باورهایم گفتم موظف هستیم حق و عدالت را در جامعه پیاده کنیم. همه شما بهتر از من می‌دانید در کشور مشکل داریم و راه برون رفت آن بسیج است، بسیجی که همه باشند نه آن بسیجی که یک گروه‌ و دسته بودند. با هم اختلاف سلیقه داریم اما می‌توانیم باهم کار کنیم.

*برادری که می‌گوید اینها (افراد حاضر در لیست کابینه پیشنهادی) سلایق مختلفند، هر سابقه‌ای داشته باشند موقع اجرای قانون که نمی‌توانند اعمال سلیقه کنند. روز قیامت اجازه نمی‌دهند حرف بزنیم، سوال می‌پرسند و دست و پای ما جواب می‌دهند.

*۲۰ سال قرار بود طبق سند چشم انداز در منطقه اول بشویم اما فقط یکدیگر را نقد کردیم. وضعیت سیاسی ‌اجتماعی به نحوی نیست که با هم دعوا کنیم. هر چه گفتم هر حرفی زدم، در این مسیر من را همراهی کنید.

*خدا از آدم، نوح، پیامبر، عیسی و موسی پیمان گرفته است. از صداقت ما خواهند گفت. منافقانه رفتار نمی‌کنم و دروغ هم نخواهم گفت.

*بنده بارها وقتی صحبت کردم در فکر اینکه رئیس جمهور، خواهم شد، نبودم ولی از کردستان بلوچستان خوزستان و همه جاهایی که محروم هستند دفاع کرده‌ام و زندگی‌ام شاهد رفتار و صحبت‌هایی است که می‌کنم. 

*من در زندگی‌ام جز به محرومین فکر نکرده‌ام و جز برای محرومین کار نکردم. وقتی وزیر بودم به من گفتند بیا سهم بگیر در بیمارستان خصوصی کار کنیم گفتم من بیمارستان خصوصی نمی‌روم. گفتند بازنشسته شده چه کار می‌کنی؟ گفتم می‌روم باغبانی می‌کنم اما از مردم برای طبابت پول نمی‌گیرم و نگرفتم.

*نه مجوز مطب گرفتم و نه سهام دارم، من توان و علم و مهارتم را در استخدام این ملت گذاشتم. آنهایی که شهید شدند و رفتند دینی بر گردن ما دارند و ما موظفیم آن راه را با باور و اعتقاد ادامه دهیم

*از شما می‌خواهم به همه عزیزانی که انتخاب کردیم با قدرت رای بدهید ما بسیج شویم و در مسیری که رهبری معظم مشخص کرده یکصدا در مقابل این تهاجم و تهدیدات بایستیم. 

*ما نیاز به وحدت داریم، باید عقده‌ها و گره‌های گذشته با کنار بگذاریم و دست به دست هم بدهیم و این راه سخت را با هم ادامه دهیم

کلمات کلیدی: مسعود پزشکیان
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار